Tuesday, December 26, 2017

Mary Kay and I



Selepas menggunakan produk Mary Kay selama lebih kurang 2 bulan ni aku rasa ok la. Ramai juga officemate yang tegur muka nampak bermaya tapi hakikatnya ialah disebabkan oleh make up. 

Secara jujurnya aku belum lagi merasakan tahap puas hati seperti yang aku inginkan. But at least MK tak rosakkan kulit aku pon dah seribu rahmat. Maklumlah kulit aku ni jenis sensitif. Pantang silap sikit mesti ada kesannya.  Sebab tu aku lebih prefer jaga dari dalam. 

My intention menggunakan produk MK ni ialah nak sekatakan warna kulit which is masih belum menampakkan hasilnya. But it's ok. BC aku kata,  it will take time. Ok kita tunggulah yer hasilnya nanti.

Yang kedua untuk moisturize kulit aku. Kulit aku adalah sejenis kulit yang sangat kering. Lebih memburukkan keadaan apabila aku kurang minum air. So my BC suggest guna intense moisturiser.  So far ok la. Bila apply kulit jadik lembab tapi kalau tak apply kulit akan lebih kering.  May be sebab aku memang sejenis yang kurang minum air. Yang ni pon belum tahap kepuasan yang aku harapkan. Again.  It will take time. 

Yang ketiga for pore minimiser. Yang ni masih belum dapat hasil lagi. Aku ada beli pore minimiser serum tapi masih belum start pakai sebab untuk awal penggunaan produk ni aku tak naklah kulit aku terkejut kan.  Before this aku cuma guna organic serum sahaja.  Tiba-tiba segala tok nenek cream aku tepek. Mau tak terkejutnya kan. 

So far rutin harian aku ialah set miracle timewise normal to dry. Add on intense moisturiser,  softener dan malacep serum. 

Dalam banyak-banyak product yang aku ada dalam regime MK ni paling aku suka ialah skinvi brush dan oil free eye make up remover.

Pengalaman aku guna TW Miracle Set ni ialah kulit muka aku naik ruam merah. Dan aku perasan bila aku guna TW Day Solution Sun Screen. BC aku kata mungkin sebab kulit aku tak cukup lembab. Kalau ruam ni naik pakej sekali dengan kulit jadi perit. Which is for me is not a good sign. So apa yang aku buat ialah,  aku guna TW Day Solution ni secara alternate day dan apply secara nipis sahaja. Sayang weh,  mahal kot regenya. Haha. Lepas guna cara ni barulah nampak ok sikit. Ruam dan perit tu masih ada. Tapi ok la. 

Setiap kulit memang akan berbeza penerimaannya but if tanya aku sekarang ni after 2 month menggunakan MK,  pada kulit aku masih belum nampak perubahan. 

Dari segi harga dan penjimatan,  pada aku MK ni ok. Sebab softener dia sebotol aku pakai 2 bulan masih ada separuh. So aku estimate mungkin boleh bertahan up to 4 bulan dengan penggunaan 3 kali sehari. Begitu juga dengan facial cleanser,  moisturiser,  night solution masih ada lagi. So bertahan agak lamalah jugak.  Nanti aku review lagi selepas habis sebotol. Now masih lagi study pasal produk MK ni. Nak pakai kenalah ada ilmu kan. Kulit muka kita ni kan aset. Kena extra care.  Ahak. 

Ni kulit aku sekarang. Naked face katanya untuk rujukan aku. Just apply softener, moisturiser, malacep serum dan firming eye cream. 

Untuk kesihatan dalaman untuk skin,  aku masih amalkan vitamin C Shaklee dan vivix. 


with luv,

No comments:

Post a Comment