Thursday, May 27, 2010

[Holiday] Bandung - Jakarta : Part 1

Salam,

I'm back yesterday.... Percutian yang menyeronokkan dan pastinya yang memenatkan. Ahak. Konsep percutian kali ini adalah shoppingggg... hahhaha... Kalau dah konsepnya shopping, maka itenerary haruslah di penuhi dengan tempat2 utk bershopping kan...

Day 1
Flight delay. Sepatutnya flight jam 4.55 pm tp delay ke jam 6.55 pm. Nasib baik dapat sms dari air asia mlm tu, so tak de la melangut tunggu kat LCCT. Dalam hati dah berbelah bahagi coz.... agenda akan berubah. Kalau flight jam 6.55 makanya akan tiba di Bandara Soekarno Hatta jam 8.55 pm. Untuk terus ke Bandung mengambil masa lebih kurang 3-4 jam. Jam berapa nak sampai ke Bandung? Yang paling penting, beranikah berjalan lewat malam??? arghhh...

Tiba shj di Jakarta airport, kami terus mencari kaunter bas primajasa. Mulanya nak naik chipaganti tapi risau pula sebab dah lewat malam. Buatnya di bawa ke tempat lain, tak ke haru... muhahhaa.. so naik jer bas primajasa. Tambang 75k seorang. Settle.

Sampai di Bandung Super Mall (BSM) kira-kira jam 1 pagi, terus check in hotel dewi Sartika di area Pasar Baru. Sekali lagi planning telah berubah. Sepatutnya ke Orange Home hotel tapi memandangkan dah lewat, kami stay jer kat town pasar baru tu. Senang nak bergerak. Naik teksi ke hotel dari BSM tambang lebih kurang 35k. Ok lah kan sebab dah melewati jam 12 tgh malam.

Sampai hotel terus zzzzzzzzzzzzzzz ...... kepenatan .................

Dpt free burger + air mineral sbb flight delay 2 jam...

Jom blajar bahasa indonesia..



Lobby, Dewi Sartika Hotel


p/s : Flight dah la delay, dpt lak yang flight kecik. Sempit giler.... Azab sungguh nak tunggu 2 jam sampai ke Jakarta. Naik bas primajasa lagi selesa dari naik flight air asia nih... Adalah sangat tidak seronok yer!



with luv,

No comments:

Post a Comment