Thursday, December 14, 2017

Jodoh tak panjang


Bila jodoh tak panjang, beginilah nasibnya. Tahun 2017 menyaksikan dua kali aku tukar hp. Sekali masa bulan Februari apabila screen pecah sebab terjatuh. Untuk baiki screen sahaja harganya dah lebih kurang sama tukar hp baru. Makanya bertukarlah ke Redmi  note 4. Aku suka hp tu sebab warna rose gold. Casing pon aku beli gold jugak. Tapi itulah, bila kita terlalu sukakannya, mulalah ada je yang menghalangnya. Haha. 

Tragedy 4 Dec. Hp masuk air. 
Hanya berjodoh  selama 10bulan sahaja. Sedih?  Pasrah dan redha. Entah kenapa aku boleh sepositif ini bila dapat tahu hp dah rosak. Mungkin sebab kuliti masa ketika itu yang sangat happy. Jadi terlupa kesedihan seketika. Bak kata adik aku,  hp je pon.. Beli jer lah yang baru. Bagi aku buka  setakat hp. Memanglah bole beli yang baru tetapi memori, gambar,  video, moment yang tersimpan dalam hp tu yang menyedihkan. Tak dapat nak di selamatkan apatah lagi aku langsung tak buat back up. Makanya, barulah terasa kepentingan blog ni. Kalaulah semua kenangan di abadikan di sini tak adalah regret sangat. Ini,  dahlah malas update blog. Nah,  rasakan. 

So, mulai hari ini, aku akan curi masa untuk update dan kembali ke blog ini. Untuk rekod aku dan untuk kenangan perjalanan sebuah kehidupan. 

Semoga aku istiqamah. Haha. 



with luv,

No comments:

Post a Comment