Sunday, October 19, 2014

spa @ home



Happy weekend all...

Hari ni aku nak manjakan diri di rumah. Maklumlah, last 2 week dah bz berkerja. Pukul 6.30 am dah terpacak kat office. Pukul 11 pm baru sampai di rumah. Bayangkan, keluar rumah gelap, sampai rumah pon gelap. Tak sempat nak nampak matahari. 

Actually, hari selasa dah pergi ke spa. Ambil full pakej. Yang ni nanti aku bukak entry lain. Berbalik kepada topik spa di rumah. Ingat tak entry pasal Tanamera Tropikal Spa produk? Haaa... Memandangkan produk ni masih ada dalam simpanan so dengan rajinnya berspa di rumah. 

Dari pada herbal bath, bertangas, body scrub dan facial. Mula dengan didihkan air untuk herbal bath. Sementara nak tunggu herbal tu mendidih, rendamkan feminine herbal sambil bertangas. Siapa yang tak tahu bertangas tu apa, bolehlah google. Bertangas ni sangat sesuai untuk wanita. Samada yang bujang mahupun yang dah berkahwin. Sambil bertangas sambil-sambil berscrub badan. Hmmmm... Aku guna scrub boreh. Baunya herba best dan mendamaikan. Lepas tu bakar lilin air yang beraroma lemongrass. Memang mood spa on lah. Hehehe. Pasang pulak muzik bali. Lagi mendamaikan. 

Selesai scrub, mandi herbal bath. Kemudian berfacial. Facial ni bukanlah pakai produk Tanamera tapi pakai produk Nutriwhite. Selesai berspa, minum lemongrass tea. Memang best. Walaupun tidak bermassage. Haruman lemongrass ni memang boleh release stress. Syok jugak sesekali berspa di rumah. 






with luv,

No comments:

Post a Comment