Sunday, November 10, 2013

♥ diari kehidupan ♥



assalammualaikum w.b.t,

wah.. skang memang update blog seminggu sekali je ye? ahak... ketidaksempatan masa agak menghalang utk update blog slalu.

Btw hari ni kebanyakan sekolah buat majlis penyampaian hadiah. Boy awal2 dah pesan nanti kakak datang yer. oh, this year Boy dapat anugerah Mata pelajaran tertinggi untuk Bahasa arab di dalam alirannya. Alhamdulillah. Sebenarnya Boy agak cemerlang dalam pelajaran terutamanya di sekoah agamanya. Every year penyampaian hadiah mesti kena datang. Tapi selalunya yang datang of cos la my beloved Abah. Di sebabkan kali ni Abah tak balik lagi terpaksalah kakak replace Abah.

I'm proud with you la adik. Alhamdulillah.

Aku dan Shaklee ♥
Alhamdulillaj. Nampak peluang di dalam bisnes Shaklee. Banyak yang aku belajar sebenarnya apabila join bisnes ni terutamanya di dalam empayar Jutawan shaklee, surijunior, cerdas cergas dan MuslimahOsem. Mempunyai leader yang hebat yang tidak pernah kedekut ilmu mendorong aku untuk terus mberi. Yes! Sharing is loving ♥

Serius dah falling in love dgn Shaklee sebab keberkesanan produknya. Yang penting natural based bukan sintetik.
Kenapalah aku lambat jmp Shaklee ni. kalo tak mesti lagi awet muda... hehehe
Paling aku suka ostematrix yang dapat menambah kalsium dalam badan. Memang berkesan.

Aku dan kerjaya ♥
Last 2 week aku terima request dri seseorang. Aku advice untuk isi form dan ikut prpcedure dengan bahasa yang proper. Apa yang aku dapat? Reply yang disertakan maki hmun just becoz kena ikut prpcedure.  Pelik dengan perangai manusia ni. Bukannya tak boleh nak tolong tapi ikutlah channel yg betul. You follow the rule, you will get what you want. Mudah je kn... Orang lain pon ada banyak kerja lain. Tapi dah sifat manusia... dah senang nak senang lagi. org lain susah tak apa... Haih la.

Kalau ikut hati yang marah memang boleh meletup tapi sebab aku malas nak layan org mcm ni, aku reply secara profesional. Mungkin sebab dah malu sendiri agaknya, now setiap request dia yang aku dah buat dia akan ucap thankz. Thank you very much sis for your fast acction. Thank you sis for your cooperation. Really appreciate.

haaa boleh pon kan guna bahasa yang elok. everybody have their own work. just give some respect should be enuff.. Tak kisahlah siapa pun kamu kan. Berapa tinggi pun pangkat kamu kan... Tak jatuh pun darjat kamu kalau bermanis mulut. Makin tinggi adalah...

Ada jugak yang request hari ni nak settle by today jugak. Siap mention please settle by today walaupun dah stated at least 3 working days.... come on la... If i've no urgency I'm willing to do or to help... Cuba bayangkan time ada something else kena settlekan... Bukan tak nak entertain. Tapi tu lah... org lebih suka keep on blaming rather than understand the situation.  Apa pun that was my cabaranlahkan. Semua tu cukup mematangkan.




with luv,

No comments:

Post a Comment