Tuesday, May 21, 2013

past



Accept and forgive. Adakah aku punya kekuatan untuk ini? Yes, I am. Setelah sekian lama akhirnya kekuatan itu wujud. Alhamdulillah. Finally. Forgive and forget. Perkara yang sangat mudah diungkapkan tapi sangat sukar untuk di lakukan. 

Apabila kita bersedia untuk melepaskan segalanya bukanlah bererti kita melupakannya kan? Dan bukan juga bermakna kita berada di dalam lamunannya. Ingatan tetap ada sebagai peringatan untuk tidak melakukan kesilapan yang sama berulang kali. 


Kelmarin my best friend suruh aku tengok cerita ni. Katanya cerita ini aku patut tontonnya terutamanya watak yang di pegang oleh Kate Winslet. And you are like that! hahhaha...
Seriously? Apa lagi yang boleh aku katakan? Sahabat adalah cerminan diri kita kan. 

Apa pun, terima kasih sahabat kerana kamu sentiasa mengingatkan aku tentang kelemahan-kelemahanku. Sahabat yang sebenar ialah sahabat yang berani menegur kesalahan dan kesilapan kitakan. Dan aku sangat berbesar hati dengan setiap tegurannya. 

Kepada sahabat,
Terima kasih kerana sering mengingatkan aku
Tanpa lelah tetap menegur dan terus menegur
Memimpin tanganku saat aku keletihan
Memegang bahuku saat aku terjatuh
Mendorong aku saat aku tak mampu untuk berjalan

Kaulah sahabatku
Tempat aku meluah rasa
Tempat aku mengadu domba
Saat aku rasakan tiada sesiapa yang memahamiku
Saat aku kesakitan mengubati luka yang tersisa
Saat tiada sesiapa yang ingin mendengar luahan hatiku
Kamulah orangnya yang bersedia mendengar keluhan-keluhanku
Kamulah orangnya tempat aku mengalirkan air mata
Kamulah orangnya saat aku perlukan dahan untuk berpaut
Dan kamulah orangnya yang memberikan bahumu untukku menumpang teduh
Ya, kamulah sahabatku dunia dan akhirat.


with luv,

No comments:

Post a Comment