Sunday, June 6, 2010

Kita hanya merancang .....

Salam,

Seperti tajuk n3 kali ni, ai sekadar merenung kejadian2 yang berlaku ketika ini. mengikut perancangan 4 Jun - 8 Jun ai ke Bali bercuti lagi. Tapi sesungguhnya perancangan Allah itu lebih sempurna.

Bermula dengan masalah cuti yang terpaksa di batalkan saat akhir atas beberapa tuntutan kerja, kami bercadang untuk balik awal semata-mata untuk merealisasikan perancangan ke Bali. Masalah tiket flight yang boleh tahan harganya membuatkan kami terpaksa berfikir 3x sebelum membeli tiket flight. Tuhan mempermudahkan apabila kami dapat voucher IDR 1 juta dari Air Asia di sebabkan kelewatan penerbangan ke Jakarta tempoh hari. Yes! Selesai masalah.

Namun, perancangan Tuhan itu sungguh rapi, Damia warded atas punca yang tidak di ketahui. Apabila keluarga menjadi taruhan, apapun sanggup ai korbankan. Yes! ai membatalkan perancangan untuk ke Bali kali ini. Walau ada sedikit terkilan, tapi kesihatan Damia adalah yang lebih penting.

Sungguh indah perancangan Tuhan. Memang telah ditakdirkan untuk ai menghadiri Majlis Perkahwinan my best friend, Izan. Tambah mudah apabila kami sekeluarga terpaksa balik ke kampung untuk mencari alternatif penawar kepada penyakit Damia. Dan akhirnya, sesuatu yang bukan perancanganku menjadi kenyataan.

Semanis senyumanmu, Izan.


Izan,
Selamat Pengantin Baru yer. Lihat, Tuhan mentakdirkan aku hadir meraikan hari bersejarahmu. Walaupun awalnya telah aku nyatakan, mana mungkin aku menghadiri hari bahagiamu. Semoga kamu dikurniakan rahmat dan kebahagiaan sepanjang hayat.

me & Misya with her daughter



p/s: Jumpa misya di Majlis Izan setelah sekian lama tak jumpa. Rasanya hampir 2 tahun tak jumpa. Yer lah seusia anaknya yang kedua. Walaupun pertemuan itu sebentar cuma but i'm happy...






with luv,

2 comments:

  1. za,
    rase surprise & terharu sgt biler nmpk ko kt majlis aku..
    yupz..tuhan takdirkan ko meraikan majlis aku.Syukur sgt2..smp xmampu aku nk kate2..
    tqvm erk za...luv u..

    ReplyDelete
  2. sesungguhnya perancangan tuhan itu lebih sempurna zan.... Selamat Pengantin Baru yer....

    p/s : sib baik aku sempat gi carik hadiah ko haritu b4 blk kg.. maklumla, ad-hoc.. huhuhu..

    ReplyDelete