Saturday, February 4, 2012

Jeles? Tidak... ;-)



Sumber artikel : My Networks


Apakah saya akan ke neraka kerana tidak menutup aurat ???


"Kenapa kau sibuk sangat dengan rambut aku nih ??? Kau jeleskah ?? "


" Takde la.. dah kau tu kawan aku.. Dan kau berada di depan aku. Maka aku nak bagitau je la.. Tak tegur , aku dapat dosa.. Kira lepaslah tanggungjawab aku kan ?


" Eleh... kira aku masuk neraka la kalau tak menutup aurat ni ?? "


"Hiskhhh.. aku tak kata gitu pun.. Cuma perintah Allah wajib dilaksanakan.. Tak buat , berdosa hukumnya.. Tu saja.. Bab syurga neraka tu , milik Allah.. Cuma ada perjanjian dosa dan pahala.. Setiap perbuatan ada balasannya .. "


"Abis tu , yang tutup aurat tu .. ingat baik sangat ke ??? Pakai ketat ketat.. pastu g dating pegang tangan.. Haaa.. Camana tuu ??? "


" Tu pon berdosa gak.. Masih tidak mengikut perintah Allah.. Kenapa nak pandang mereka yang begitu ? Kenapa tak pandang mereka yang benar-benar ikut perintah Allah ? "


" Abis tu .. kau tu baik sangat kee ??? "


" Kalau aku buat sesuatu yang kau rasa aku melanggar perintah Allah , maka tegurlah aku.. Kau dan aku ,sama saja... Kita kan kawan .. Kalau bukan kawan tegur kawan , kita nak tunggu sapa lagi untuk menegur ? Bukankah kawan itu tugasnya menjaga kawannya ? Bukan sekadar bergelak ketawa saja .. kan kan ?


" Hurm... "




"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka..” sehingga akhir terjemahan ayat ini. "- Surah al-Nur : 31


Hadith yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah Radhiallahu ‘anhu, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:Maksudnya: “Ada dua golongan ahli neraka yang belum pernah aku (Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam) melihatnya, iaitu; kaum lelaki memegang cemeti seperti ekor sapi yang mereka gunakan untuk memukul orang lain, dan wanita–wanita yang berpakaian tetapi mereka (sebenarnya) bertelanjang (pakaian tiada menutup aurat kepala dan badan sebagaimana yang diperintahkan oleh agama), yang berjalan melagak menggoyangkan bahu, kepala mereka seperti bonggol unta yang condong. Mereka tidak boleh masuk syurga, bahkan tidak boleh menghidu baunya, padahal bau syurga itu sebenarnya dapat dihidu dari jarak sekian, sekian (yang cukup jauh).”(Hadits riwayat Muslim)






with luv,

No comments:

Post a Comment