Tuesday, November 15, 2011

Ombak Rindu



Yeay ! Ombak Rindu bakal di tayangkan pada 1 Disember depan. 2 weeks to go. Tak sabo nak tgk nih. Ada jejaka hensem yang saya minat Aaron Aziz dan juga Lisa Surihani yang chomel dan of cos Maya Karin yang ayu gitu. 
Ingat tak dengan novel Ombak Rindu nih? Novel nih glemer habis lah time skola² dulu. Gigih tu menunggu giliran nak baca novel nih. Maklumlah zaman belaja mana mampu nak beli novel buat koleksi kan. Takat pinjam² jer la. Novel yang sangat romantik tangkap leleh punya. Memang best la layan novel nih dulu. Siap nangis² tuh baca. Hahahha...


Di sebabkan ke'best'an novel nih, harapnya filem Ombak Rindu juga akan best seperti novelnya. Tgk dari pelakon memang dah mantap. Lelagi kekasih hatiku ada.. pergh... Abg Aaron, I Lap u lah.. hahhaha.. 


Jom kiter refresh skit citer ombak rindu nih...


Karya asal novel dari Fauziah Ashari dan kini diolah menjadi filem Osman Ali yang megisahkan tentang Izzah.
Izzah merupakan seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tuanya akibat kemalangan jalan raya.malangnya,Taha iaitu bapa saudara Izzah kemudiannya menjaganya. Ditambah pula dengan kebencian isteri Taha terhadap Izzah dan menuduh gadis itu membawa bencana kepada keluarga.


Disebabkan bebanan hutang,Pakcik Taha sanggup menjual Izzah kepada tauke kelab malam.dari situ Izzah mengenali Harriz yang membelinya dari tauke tersebut.Hariz kemudian menikahi Izzah diatas permintaan Izzah  bersyaratkan semua itu perlu dirahsiakan.Cinta Izzah mula berputik kepada Hariz,namun kehadiran Mila amylia iaitu anak kepada Tan sri Rashdan dan dia merupakan model,pelakon terkenal tanahair telah mengugat cinta Izzah.sanggupkah Izzah menerima mila sebagai madunya????bagaimana tindakan Datuk sufiah setelah mengetahui cerita sebenar?? 


Jom tgk kat panggung... ;-)








Best kan trailer Ombak Rindu nih.... Mulalah tergedik² nak tgk citer nih... 









sumber gambar dari We Love Aaron Aziz.




" Cinta tak kejam, cuma manusia tak pandai menghargai cinta ... "






with luv,

No comments:

Post a Comment