Wednesday, October 13, 2010

Tragedi Oktober ..

Salam,

 Sumber : Berita Harian


Hari nih baru ai ada kekuatan untuk mengulas mengenai kemalangan ngeri di Kilometer 223 Lebuh Raya Utara-Selatan. Kemalangan yang melibatkan 2 bas, sebuah van dan 2 kereta. Ngeri dan memang mengerikan. Terbayang² kami sekeluarga yang sering melalui jalan ini utk pulang ke kampung. Teringat adik yang sering menggunakan jalan ini setiap kali ingin pulang ke Jasin. Ya, Allah.... KAU lindungilah org² yang aku sayangi.

Dah 2 hari tajuk utama akhbar masih berkisar tentang kemalangan maut ini. Kasihan dengan keluarga mangsa tapi apakan daya, ajal maut di tangan Tuhan. Ada yang baru pertama kali menaiki bas. Ada yang beriya² nak jumpa kawan. Aduhai, sedihnya.... Walau tiada pertalian darah dengan mereka tapi kesedihan tetap terasa. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikulnya.

Terus terang, sehingga ke hari ini ai masih tak sanggup tgk gambar² sekitar kemalangan itu. Walau ada di mana², di FB, di email ... sungguh tak sanggup! Mendengar cerita pun mengerikan apatah lagi menyaksikannya. Semoga keluarga mangsa tabah menghadapi ujian ini. Tabah meneruskan kehidupan walau kehilangan org yang tersayang. Oh, sungguh tak tau nak kata apa..... Kesedihan mereka, trauma mereka hanya Tuhan yang tahu..... 

Kepada pemandu² sekalian.... Tolonglah... Tolonglah berhati² di jalan raya..... Nyawa tiada duanya. Hanya satu. Walau kematian itu pasti tapi jangahlah dengan cara begini. Orang lain yang cuai dan leka, orang lain yang terkorban. Aduhai. 


Sekali lagi, TAKZIAH KEPADA KELUARGA MANGSA.

 

with luv,

No comments:

Post a Comment