Monday, April 19, 2010

Mairanur Damia



Nama saya Mairanur Damia. Mummy panggil saya Maira, papa panggil saya baby, Tok Mak panggil saya Maya (Maira + Mia) dan Mak Ngah panggil saya Mia. Umur saya skang 42 hari. Berat saya dah mencecah 4.5 kg.

Patutlah skang Mak Ngah dukung saya sejap jer pastu Mak Ngah letak saya dalam basket. Mak Ngah kata, tangan Mak Ngah lenguh macam angkat guni beras. Pak Usu slalu nyanyikan saya lagu nursery rhythm sblom saya tdo. Mak Ngah kata saya dah semakin demand... Kene Nyanyi baru tdo.

Sbnarnya saya bukan deman, tapi saya takut Mak Ngah tinggal saya. Kalo Mak Ngah nyanyi saya tau Mak Ngah ada dekat dengan saya. Tapi Mak Ngah tak pandai nyanyi. Suara Mak Ngah tak sedap. Saya suka dengar Pak usunyanyi.. Hari ni saya pakai baju baru yang Mak Ngah belikan. Cantikkan baju saya? Mak Ngah kata saya nampak comel pakai baju nih. Saya tau, saya memang comel.

Terima Kasih Mak Ngah belikan saya baju baru. Nanti Mak Ngah belikan saya gown yer. Saya nak pakai masa kenduri akikah nanti. Tadi, Pakcik dengan Pak Lang main dengan saya. Skang saya dah penat. Saya nak tdo dulu ok. Esok kiter sambung lagik yer...... Good Nite Mak Ngah, mummy, papa, pakcik, paklang n pak usu....

**** Bicara hati Mia ****

No comments:

Post a Comment