Wednesday, April 8, 2009

impian yang belum terlaksana...


Pernah tgk mesin jahit nak tak? Dah lama aku minat ngan mesin jahit ni tapi nampknya sehingga ke saat ini masih belum berjaya memilikinya lagi. Bilakah agaknya ya angan-angan menjadi kenyataan? Oh tak sabar rasanya...

Sebelum ni makcik aku dah beli mesin ni dan dia dah lama promote kat aku akan kelebihan mesin ni tapi aku yang berhati keras ni wat donno jek.. Sehinggalah satu hari aku surf internet dan terjumpa info pasal mesin ni. Terus jatuh chenta..... huhu... Balik kampung terus kenen mak cik aku tgk mesin jahit dia. Memang best function yang ada..

Dari last year aku mengimpikannya, mungkinkah tahun ni aku bisa memilikinya?? hopefully...

Harmony Model 2049 “All In One”

A. Fungsi utama

a. Lebih daripada 22 corak bunga yang sedia ada
i. Boleh jahit tepi
ii. Boleh jahit lurus
iii. Pasang butang
iv. Sulaman tanpa pemidang (termasuk kulit)
v. 1 Langkah untuk jahit lubang butang
vi. Jahit zip
vii. Jahit sembat
b. Jahitan tebal, setebal 8 lapis kain jeans
c. Boleh jahit fabrik elastik
d. Jahitan kulit

B. Ciri-ciri

a. Masuk benang secara automatik
b. Boleh pasang jarum berkembar
c. Butang saiz kelebaran corak
d. Lampu menjahit
e. Pemotong benang
f. Butang jahit terbalik
g. Free arm
h. Plat jarum yang mempunyai ukuran

C. Sesuai untuk pelbagai jenis kain

a. Kuilting
b. Pakaian
c. Seni tampal
d. Seni cantuman
e. Sulaman
f. Hiasan rumah
g. Kraftangan



with luv,

2 comments:

  1. bape hinggit lak nie?... cam best je ... kat umah aku ada mesin jahit yang industry punyer tu ... yang besar .. hehehe...

    ReplyDelete
  2. Skang rege dia RM 2499.... adushh... best weh.. aku dah tngk makcik aku punya..

    ReplyDelete