Monday, July 25, 2016

Rumah Idaman?



Wah.... tajuk kan... tak agak-agak... hehe... well,  berangan kan percuma... mana tau kan Jadi kenyataan satu hari nanti. Tidak mustahil kan... πŸ˜‰

So, untuk rumah Idaman korang suka konsep apa? Aku suka dua. Konsep village dan konsep moden. Dulu aku suka modern style. Yang very minimal. Tapi lately ni macam suka pulak konsep kampung. Tenang gitu. Nampak tak 'kematangan' aku di situ? Tanak mengaku dah tua tu... hahahha...

No..no..no... aku belum tua lagi tau. Yang tua tu orang lain.... hehe...

Cantik kan rumah ni. Ada pokok-pokok Bunga.... ada veranda untuk santai sambil minum kopi di waktu petang... Ada laman. Walaupun tak berapa puas macam rumah kampung Aku but at least ada halaman untuk budak-budak main.. Aku suka konsep rumah ni. Kalau rumah ni 2 Tingkat aku lagi suka. Hehe.

Rumah ni macam rumah Arwah Makcik aku. Bawah rumah boleh lepak-lepak ambil angin. Silap-silap kereta pon boleh park bawah rumah. 

Rumah ni 2 Tingkat. Oh, I loike! Tingkat bawah boleh sediakan bilik untuk Mak abah aku. So diorang tak perlu turun Naik tangga. Maklumlah bila usia dah semakin meningkat, sendi-sendi pon dah loose. Camne nak Naik tangga kan. 

Bahagian atas buat bilik dengan ruang Tamu kedua je. Kalau tetamu datang boleh Naik Tingkat atas. Kalau malas, lepak je Kat bawah rumah. Lagi sempoi kan. Hehe.

Ni konsep sedikit moden. Tapi aku suka sebab ada pokok-pokok keliling rumah. Laman pon boleh tahan  luasnya. Tidaklah sempat sangat.

Ada tempat santai di luar rumah. Tapi sejauh mana guna ruang ni? Tak pe, berangan dulu. Ekekekek 

Ok rumah ni verandahnya sangat luas ok. 2 Tingkat seperti yang diidam-idamkan. Selain dari verandah dan tangga, aku tak nampak ciri-ciri kampung nya.

Haaa yang ni aku suka. Konsep English + village. Siap ada lambing tu. Ekekkeke...

Cantik kan persekitaran macam ni. Tenang je rasa. Tangga tu boleh jadikan spot bergambar. πŸ˜‰

Konsep cam gini pon aku suka sebab verandahnya luas. Silap-silap boleh tidur Kat situ. Tangga pon ok. Tak besar sangat dan tak berapa tinggi. Ada rupa kayunya. Dan.... boleh parking kete bawah rumah. πŸ˜‚πŸ˜‚

Yang ni aku suka environmentnya. Rumah ni aku Kira small banglo. Tapi namanya luas. Kalau nak beli rumah, aku kene cari yang besar sikit. Yang boleh menampung adik-beradik aku yang 5 orang tu. 

Ok, kali ni memang dah suka dengan konsep ala-ala kampung atau ala-ala resort. Di kelilingi pula dengan pokok-pokok yang menghijau. Tenang nya lah kan... yang pasti kena ada tangga cantik untuk photoshoot. Maklumlah, time raya mesti nak bergambarkan. Dan biasanya spot tangga ialah spot yg paling menjadi rebutan. πŸ˜ƒ




with luv,

No comments:

Post a Comment