Wednesday, December 12, 2012

12.12.12




Di suatu malam yang sunyi, aku baru melabuhkan badan di atas katil yang empuk setelah kepenatan dengan tugas seharian. Ku tarik selimut menutupi sebahagian badan lalu ku toleh ke kanan menghadap almari bajuku. Kenapa malam ni terlalu sunyi? Bukankah baru pukul 10 malam? 

Entah kenapa ada satu perasaan yang sangat lain. Kenapakah bulu roma tegak berdiri. Sedang aku berfikir-fikir, terlihat satu objek di pintu almari. Apakah? Apakah objek itu? Sedang ku tenung objek dalam kesamaran cahaya yang ada, tiba-tiba objek tersebut terus menerpa ke arah aku. Lantas aku pun menjerit sekuat hati sambil bertakbir, "Allahuakbar! Allahuakbar". Ku buka mata sedikit untuk melihat apakah objek itu. Sungguh ku lihat muka bertemu muka. Ya Allah, benda apakah ini. Tangannya mula merayap ke leherku. Aku terus-terusan menjerit sambil cuba membaca ayat kursi yang tak habis-habis. Terasa sukarnya nak mengeluarkan suara seperti tersekat dikerongkong. Sehinggalah akhirnya aku terjaga dari tidur. Ok, ini adalah mimpi yang tak kelakar ok! Berpeluh-peluh aku menahan ketakutan. Aku bermimpi rupanya. Mimpi hantu! 

Terjaga dari mimpi ngeri tu, terus toleh kat sebelah katil. Kalau dulu tido ngan my sis boleh tdo rapat-rapat bila terjaga dari mimpi hantu sampai my sis sound apahal rapat² ni, panasss okey.. hahaha... but now terus pandang tepi tingkap, aduhailah. Terus bangun pasang lampu and ambik wuduk. Dah hampir 3 tahun tido sorang-sorang baru nih la mimpi yang sangat-sangat menakutkan. Sangat ok! 

Tengok jam baru pukul 1.34 am. Argh masih lama nak menyampaikan ke subuh. Ok, tadi tdo tak baca 3 Kul dan tak baca doa tidur. Patutlah pun. Basuh kaki pun tak, dengan ultrabook di sebelah, dengan buku yang bersepah² atas katil... Dengan kitab fiqh yang masih di tangan. Tertidur rupanya. 

Ok, 12.12.12 yang tak best. Di mulakan dengan mimpi yang sangat menakutkan!   



with luv,

No comments:

Post a Comment