Tuesday, March 31, 2015

Jom tukar GST kepada G** S****** T****



Propa sangat kan tajuk... Last weekend aku ke Tesco Nilai selepas melawat adik di USIM. Punyalah ramai orang. Mashaallah. Pagi tu, Mak aku ke NSK pon sama juga kata Mak. Orang semua bershopping. Tak jadi Mak nak beli barang. Bayangkan di rak jualan kebanyakannya kosong. Penangan nak GST atau memang dah gaji. Entahlah.... 

Aku tengok harga barang tidaklah murah mana. Ada yang dah naik pun harganya. Kawan-kawan yang buat kek semua dah merungut harga bahan mentah untuk buat kek naik mendadak. Sempat berborak dengan pemilik Pusat Jahitan tempat aku mengajar mengenai kenaikan harga barang ni. Dia kata harga sebilah gunting jahit naik RM 3. Nampak macam sikit, tapi banyak juga sebenarnya. Cuba bayangkan kalau beli 10 bilah untuk di jual... Modal tambahan RM 30 di perlukan.

Berdasarkan penilaian Aku, harga barang dah start naik sebelum implement GST lagi. Nilai duit semakin rendah. Nampaknya, belanja rumah untuk Mak terpaksa di tambah bulan ni. Mana tidaknya, kalau dulu cukup RM 700 untuk sebulan... Selepas GST? hmmm..... Apa pilihan yang kita ada? Laluilah dengan tenang. Belanjawan bulanan terpaksa revise semula. Rata-rata dari kalangan kita terpaksa melaluinya. Maklumlah, gaji sama setiap bulan kan. Tiada peningkatan pun. Kalau fikir sudut negatifnya memang perit. Bayangkan mereka yang mempunyai belanja isi rumah hanya paras hidung ketika ini, bagaimanalah nasib selepas GST agaknya? 

Jom lihat dari sudut positif pula. Letihlah nak tengok negatif je kan. Sakitnya tuh di sini...  Bila kita tertekan, kita akan cuba untuk keluar dari comfort zone kita... betul tak? Jadi, dah tiba masanya untuk kita keluar dari zone selesa ini yang sebenarnya tidak selesa mana pun. Sudah tiba masanya pendapatan di gandakan. Jika tidak, kita mungkin termasuk di dalam statistik rakyat miskin bandar. 

Pilihan aku ialah Shaklee! Aku betul-betul mahu tukarkan GST kepada Get Shaklee Today. Di samping untuk menjaga kesihatan, Shaklee menawarkan peluang menjana pendapatan. Malah Shaklee bukan sahaja menawarkan CASH bonus...... CAR  bonus juga di bayar di dalam bentuk CASH ... dan dapat FREE TRIP Umrah / Jalan-jalan oversea lagi tau.... di taja sepenuhnya... Best kan? 

Jalan atau tidak itu bukan kepentingan utama. Yang paling utama ketika ini ialah MENGGANDAKAN PENDAPATAN!! Betul tak? Kalau pendapatan di takuk lama.... Bagaimana agaknya.

Jom Tukar! Pendaftaran sebagai ahli hanya RM 79.50 atau PERCUMA dengan setiap pembelian RM 6++. Mulakan langkah yang pertama ini, kerana tanpa langkah pertama tidak mungkin akan ada langkah berikutnya. Beri peluang kepada diri anda untuk KAYA!


Untuk keterangan lanjut bolehlah layari www.cintahealth.com yer. 

Sudah tiba masanya untuk kita HELP OTHER TO HELP OTHERS!!




with luv,

No comments:

Post a Comment