Friday, March 6, 2015

Idea Susun ATur Pejabat Soho


@ 12.23 am
depan ultrabook

Ada yang masih berjaga lagi ke? Malam ni ada mood nak update blog. Bila bukak blog tengok-tengok bulan lepas langsung tak ada entry. Oh, kelaut sungguhlah mood ni. Kehidupan macam biasa, ada up and down. Lebih banyak down daripada up kot. Alhamdulillah, aku masih tegar berdiri untuk meneruskan perjalanan kehidupan hari ini.

Btw, berjaga malam ni memang laparkan... hahhahah... Hari ni tewas melawan nafsu. Makan juga nasi sekepal tadi berlaukkan ikan bilis di goreng dengan belacan dan cili padi. Sebab tengok lauk yang paling simple ni yang kecur air liur. Terus capai pinggan senduk nasi. Haih la. Maka sekarang sudah segar bugar. Boleh update blog sambil layan Cinch Energy Tea.

Sempat berjalan-jalan di blog, terjumpa idea tentang susun atur pejabat SOHO. Oh! suka..... Dah lama aku mengidam nak ada pejabat SOHO di rumah. Tetapi keadaan masih belum mengizinkan. Belum mengizinkan dari sudut ruang dan keadaan rumah. Tak pe, kita berangan dulu ye. Tak kene bayar pon berangan ni kan... ;-)

Sumber : 66 Idea Untuk Membina Pejabat Soho di Rumah Kediaman Anda.

Ini idea SOHO combine dengan bilik tidur. Aku suka jenis yang moden style. Ringkas tapi menarik. Dengan color yang, ruang nampak luas macam hijau dan putih ni. Sukalah dengan susun atur yang ni. Always my first choice. Oh, putih.... kelihatan sungguh suci di situ. Ni boleh bangun tidur terus berkerja ni... hhahaha

Siapa kata ruang yang sempit tak boleh jadi SOHO. Boleh, dengan syarat barang tak banyak. hehhehe.. Kalau ikut susun atur yang ini, tak nampak pulak almari bajunya kan. Mungkin almari baju kena masuk dalam bilik lain. 

Yang ni nampak cam vintage sikit. Tapi aku suka sebab simple. Tak banyak bermain dengan warna. Nampak luas dan selesa. Tidaklah serabut. Katil dan tilam tu nampak owsem. Risau jugak ni. Bila katil dan tilam terlebih empuk, masa tidur lebih lama dari masa berkerja pulak nanti kan... haih laaaa...

Ok, ini sangat fresh. Eh hijau memang nampak fresh kan? Aku nak letak produk-produk shaklee kat compartment yang banyak tu. Senang nak tengok stok apa yang dah habis... Wah, berangankan.... hahhaha... Ruang yang kecil, di gunakan sebaiknya. Menarik.

Siapa kata ruang yang kecil tak boleh setup SOHO? Boleh tengok susun atur ni, "oh, boleh eh?..." hehhehe.... Ok, boleh masuk dalam list idea. Cuma almari yang kecik tu tak muat nak isi baju aku ni.  hahaha.

Yang ini mungkin di sudut antara bilik. Menarik jugak ni. SOHO di ruang yang lain. 

Ok, ini aku suka. SOHO cum bilik jahit. erm, tapi tak ada tempat nak potong kainlah. Boleh maksimakan lantai tu untuk potong kain.

Yes! I really like this. SOHO cum bilik jahit. Walaupun tidak sekali dengan bilik tidur, aku suka. Actually, bilik jahit tak boleh sekali dengan bilik tidur sebab mesin jahit kan bunyi bising. Kecuali kalau tidur sorang tanpa pasangan, yes sesuai bilik jahit cum bilik tidur cum SOHO. Aku suka susun atr yang ni sebab ada ruang untuk letak meja potong kain sekali. Ada meja untuk menjahit dan untuk laptop juga. Ada laci untuk isi barang so that tak nampaklah bersepahkan. Sukalah yang ini. Samada yang no 1 tadi atau pun yang no last ni. Really like it! 

Berangan dulu cik Eza yer. Inshaallah, nanti jadi kenyataan. Kita bagi jadik!
Oh yeah!




with luv,

No comments:

Post a Comment