Thursday, January 10, 2013

Rutin penjagaan muka


Rutin penjagaan muka saya menggunakan Nutox dan Bio Essence with ATP. Maklumlah, bila usia dah semakin meningkat, penjagaan muka kena extra care lah kan. Untuk kelihatan sekurang-kurangnya seusia dengan umur semasa. Hahaha. 

Ok, kita mulakan dengan penjagaan di pagi hari start dari bangun tidur.

Pagi
1) Scrub muka dengan Deep Exfoliating Gel with ATP - Setiap 2 hari sekali.

2) Cuci muka dengan Silky Foaming Cleanser with ATP
3) Segarkan dengan Deep Nourishing Toner with ATP 
4) Bio-Energy Eye Bag Vanishing Serum - Penjagaan mata.

4) Radiant Youth Essence with ATP
5) Bio-cell Repair Rejuvenating Serum with ATP
tapi sekarang saya tukar kepada 

White & Firm Double Action Essence

Tengah hari

1) Wrinkle Away Cleanser - Nutox
2) Skin Refining Astringent
3) Radiant Youth Essence with ATP

4) Moisture Emulsion SPF25PA++


Malam

1) Cuci muka dengan Silky Foaming Cleanser with ATP
2) Segarkan dengan Deep Nourishing Toner with ATP 
3) Face Lifting Cream with ATP

4)Superstar Night Mask - 3x seminggu


Inilah rutin penjagaan muka saya setiap hari. Nampak macam banyak je tapi sebenarnya tak pun. Lelagi kalau dah biasa. Hanya ambik 5 min sahaja untuk complete every session. Kalau mood rajin tengah datang, keraplah pakai Superstar Night Mask, tapi kalau malas setakat cuci dan toner sahaja. Bila kulit dah teruk barulah sibuk ikut semula rutin harian. Haih la... Kadang-kadang konsisten kadang-kadang tak konsisten. Biasanya rutin sebelah malam yang selalu tak konsisten. 

Untuk Nutox set sekarang saya beli trial pack je sebab senang nak bawa everyday ke office. Walaupun hanya trial tapi still boleh tahan lebih sebulan. Mungkin untuk facial wash saya akan kembali kepada Nutox. Suka sangat bau Nutox. fresh.

Dan sekarang saya perasan pigmentation dah mula ada walau tidak ketara. Mujur kulit saya jenis gelap so tidaklah ketara sangat. So, saya tukar Bio-cell Repair Rejuvenating Serum with ATP kepada White & Firm Double Action Essence from Tanaka White range untuk memudarkan pigmentation.



with luv,

No comments:

Post a Comment