Thursday, May 28, 2009

what comes around, goes around .....

Kenapa tajuk n3 ini yang me pilih? Sekadar ingin bermuhasabah diri bahawasanya Tuhan itu maha adil. Apa yang kita lakukan hari ini pasti akan mendapat balasannya di kemudian hari. Tidak kira samada perbuatan itu sesuatu yang baik atau membanggakan mahupun perbuatan itu tidak baik dan penuh penghinaan. Mungkin hari ini kita dengan bangganya menyebarkan fitnah terhadap seseorang yang kita tak suka tanpa kita sedari yang Tuhan itu sentiasa memerhati. Dengan gembiranya kita menjaja cerita ceriti yang kita reka sendiri untuk memberi perisa kepada sesuatu peristiwa tanpa kita perasan yang Tuhan itu sentiasa mendengar.

Dan hari ini, pabila Tuhan itu menurunkan ujian di atas segala tindakan kita yang pernah kita lakukan, janganlah kita berkeluh kesah dan mempersoalkan kepada pencipta mengapa kita di uji sebegini rupa? Renunglah diri, ingatlah setiap tindakan dan kata² kita yang mungkin telah melukakan hati insan lain. Terimalah ujian ini seadanya untuk menyucikan dosa yang pernah kita lakukan.

Terima kasih kerana melakukan semua ini. Terima kasih jua Tuhan yang sudahpun memberi pembalasan. Sesungguhnya doa org² yang teraniaya ini sangat mudah di perkenankan. itu janji Tuhan!


with luv,

No comments:

Post a Comment