Sunday, October 1, 2017

Hadiah harijadi


Today is my birthday. 
Nothing special pun. Tidak ada specific aktiviti hari ni. Seperti biasa, membaking mini red velvet cupcakes. 

Usia yang semakin meningkat ini telah mencapai satu tahap di mana celebrate itu bukanlah keutamaan. Walaupun aku sangat suka meraikan birthday orang tapi untuk birthday sendiri tidak lahir perasaan itu.

Kerana aku ialah sejenis manusia yang lebih gemar menghadiahkan atau reward diri dengan apa yang aku suka. 

So this year, bagi aku apa yang penting ialah kesihatan dan penampilan atau kecantikan. Adat wanita dan kecantikan berpisah tiada. Hehe.

Di kala usia yang semakin meningkat.... 
Di kala penyakit sudah mula mengintai....
Di kala wajah mula dimamah usia....


The most valuable present to myself is VIVIX. Yang cover kesihatan dalaman dan luaran. Menggalakkan penuaan secara sihat dan mengurangkan risiko penyakit kronik. Mahal? Nikmat sihat itu lebih mahal nilainya.

Ini adalah gift utama tahun ini. Bila usia dah semakin meningkat, kita akan terdedah dengan pelbagai jenis penyakit. Bukanlah tidak menjaga kesihatan sebelum ini malah aku masih mengamalkan pengambilan supplement untuk menyokong kesihatan harian aku. 

Vivix ialah sejenis minuman botani yang mengandungi anggur hitam dan pelbagai jenis tumbuhan lain bagi mencegah dari penyakit kronik. Selain dari penjagaan kesihatan, vivix juga meremajakan kulit. Makan vivix kulit terus jadik remaja ke? Bukanlah macam tu. Vivix menggalakkan penuaan semula jadi. Pernah tengok tak orang yang nampak lebih tua dari usia sebenar? Sebab apa? Ada banyak sebab antaranya faktor pemakanan, faktor persekitaran, tekanan kerja dan banyak lagi. 

Di sinilah peranan vivix yang menggalakkan penuaan secara sihat. Sentap tau kalau jumpa orang tanya umur then orang cakap rupa kita lebih tua dari usia. Huhu. Padahal kita yang tak menjaga kecantikan kita sendiri.

Banyak lagi sebenarnya peranan dan kelebihan vivix tapi sempena di hari jadi ku ini, tujuan aku pilih vivix adalah untuk awet muda dan kekal sihat. 
Nampak tak tumpuan tetap pada kecantikan. Ahak.


Next ialah set penjagaan wajah Mary Kay. Aku rasa, this year punya present paling mahal pernah aku hadiahkan untuk diri sendiri. Ahak. Sekali sekala tak pe kan. 

Kenapa Mary Kay?
Bertunang dengan MK dah bertahun-tahun lamanya tapi tak jumpa-jumpa beauty consultant yang meyakinkan. Setelah bertahun-tahun membaca testimoni, buat research sikit mengenai asal usul produk dan tahap keselamatan terhadap kulit dan kajian-kajian yang telah dibuat ke atas produk MK, barulah berani mencuba. Lama yer. Sangat lama untuk aku mencuba produk MK ni. 

Bukan apa, sejak kes pencarian skin care dahulu, aku sangat berhati-hati dalam pemilihan produk yang bersesuaian dengan kulit aku. Cukuplah sekali dulu kulit burn out hasil menggunakan produk tempatan. 

Dah tak pakai produk Nutriwhite Shaklee ke?
Tidak buat masa sekarang sebab Nutriwhite telahpun dihentikan pengeluarannya bagi menaiktaraf kepada yang lebih baik. Shaklee akan keluarkan produk skincare terbaru mereka tahun hadapan aka 2018. Jadi, produk Yang dah habis ni, takkan tak berbasuh pulak muka ni kan. Hehe. 

So inilah sebab utama kenapa aku pilih MK sementara menanti new skincare Shaklee release.

Dalam set skincare MK ni aku beli miracle set Time Wise, malacep serum, microdermabration, pore minimizer, sun protector, eye cream, Moisturizer dan baked cheek blusher. Then dapat free oil free eye make up remover dan eye shadow brush. 

What next?

Dan ini sebagai robot yang membantu aku menjana income. 
Innofood mixer.

So now, aku ada 2 stand mixer untuk membantu kerja-kerja baking aku setiap hari. 


Ini cara aku pamper/reward myself setelah berkerja keras. Lain orang, mungkin lain caranya. But trust me. Bila kita reward diri kita dengan apa yang kita suka, hidup akan terasa lebih bermakna. You akan berusaha lebih gigih untuk achieve apa yang you mahukan di masa akan datang. The most important thing, you have your own target. And work for it.

******

Present from my lovely friend.

First time dapat hadiah bunga 

Skinvi brush from MK.
Bila bff tanya, ko nak hadiah apa za? 
Apalagi, terus request brush super best ni. 
Konsep aku dengan Emy ialah, setiap kali birthday akan tanya ko nak hadiah apa? Haa gitu kan. Of course within our budget 😁


Make up case dan gel eye liner from MK.
Suka sangat dapat hadiah MK ni. Bila kita mahukan sesuatu Dan sentiasa ada di dalam minda maka percayalah dengan kuasa minda itu. 😘

Jelly bag. Small but elegant.
Hari-hari tengok Instagram Fazura berkenan sungguhlah dengan handbag Fazura. Sekali dapat rezeki ni. Nampak sama tapi berbeza. Dapat yang lebih kurang sama pon ok dah kan. Hehe. Suka.

Yeah!
This present comes from Dolly Scarf by House of Doll. Butik Fazura. 

Dan ini daripada leader Shaklee. 
Sebab utama kenapa aku suka dengan bisnes Shaklee ialah ukhwahnya. 
Dalam kita nak berniaga ni kena berada didalam environment yang kita suka dan selesa. Baru semangat nak bisnes kan. Apatah lagi dengan support group yang mantap. Inshaallah lambat laun akan berjaya juga. 😘

Alhamdulillah. 
Syukur dengan segala nikmat Yang Allah berikan. Mudah-mudahan akan terus menjadi muslimah yang taat padaNya. 







with luv,

No comments:

Post a Comment