Wednesday, August 10, 2016

Apabila hati bersuara.


Having A Soft Heart In A Cruel World Is Courage, Not Weakness


Yes, indeed!
Apa yang kita rasa... yang ada di hati kita, kadangkala sukar untuk di luahkan. Perasaan kita di salah ertikan. Aku jarang nak menaip di sini perkara yang menyedihkan. Sebab, negative energy ini akan mempengaruhi seluruh kehidupan aku untuk beberapa ketika.

Tapi hari ini, aku menjadi aku. Tak perlu kalian mempersoalkannya. Dan, cukuplah memikirkan perasaan insan lain lagi. Di sekeliling  aku. Sudah sampai kepada limitnya. Mengalah tidak bererti kalah. Jangan di tanya kenapa. Jawapannya, aku lelah.

Air mata yang mengalir adalah kekuatan untuk aku. Memang Tuhan jadikan air mata wanita itu sebagai Sumber kekuatannya tatkala dia menerima tekanan. Exactly. Jadi salahkah air mata itu mengalir?

Janji. Cukuplah sampai sini. Benar aku pernah berjanji dan saat ini aku memungkiri janji. Mengapa? Kerana hatiku kecewa. Sangat kecewa. Aku sememangnya tidak mampu mengubah mereka. Bukankah mereka juga sudah berjanji berkali-kali? Yer, yang akhirnya di noda jua.

Tidak mengapa. Aku yang perlu berubah sebelum mengemis mereka untuk berubah. Aku tidak mungkin mampu mengubah dunia tapi aku mampu mengubah diriku sendiri. Jangan di pertikai perubahan ini. Kerana kamu juga yang memaksanya.

Cukup sampai sini. Aku relakannya pergi. Pergilah membawa rasa yang duka. Pergilah. Kerana aku percaya, tidak semua yang kita pinta akan jadi miliki kita.

Yang berkecai itu tidak mungkin kan bercantum semula. Yang retak itu tidak pernah akan sama seperti sediakala. Tidak akan sama.

Cukuplah. Terima kasih untuk segalanya.




with luv,

No comments:

Post a Comment