Tuesday, April 28, 2015

Aku Manusia Pelik.....


Aku manusia pelik
Yang sangat keras hatinya
Pabila benci menguasai diri
Jangan kau tegar melintas di hadapanku
Walau hanya bayang-bayangmu
Kerana aku pelik 

Aku manusia pelik
Yang sangat setia adanya
Saat kasih berputik sayang menitis
Buatlah apa sahaja
Aku kan tetap setia
Biar aku terluka dan terluka
Kerana aku pelik

Aku manusia pelik
Yang sukar jatuh cinta
Hatiku beku, jiwaku keras
Namun,
Pabila jatuh cinta
Aku manusia paling rapuh hatinya 
Tetapi kental jiwanya
Kerana aku pelik

Aku manusia pelik
Saat ku terluka
Tiada siapa yang bisa mengubatinya
Kerana aku lebih suka berbicara kepada Yang Maha Pencipta
Kerana aku pelik

Aku manusia pelik
Yang sukar di fahami
Luarnya gembira, dalamnya terluka
Yang indah itu terlihat,
Yang buruk itu tersimpan rapi
Nampak bahagia Tapi derita
Kerana aku pelik

Akulah manusia pelik itu
Yang tidak bisa kau fahami
Apa yang tersirat di hatiku


by,
msraiza


with luv,

No comments:

Post a Comment