Wednesday, July 3, 2013

I'm officially SID


SID?
Apakah SID ni? 

Ok, secara rasminya saya adalah Shaklee Independent Distributor (SID).  Saya join Shaklee bukan sebab nak join MLM. Bukan. Saya dah cukup letih dengan dunia MLM. Ahak. Tapi saya join Shaklee adalah sebab ingin TUKAR LIFESTYLE saya kepada yang lebih sihat. Yang lebih organik. Insyaallah.

You are what you eat!
Exactly! Inilah sebab utama saya join Shaklee.
Sebelum saya ingin serius join Shaklee, saya try makan Nutriferon. Sejenis immune booster. Alhamdulillah, nampak serasi dengan tubuh badan saya. Saya google and research vitamin-vitamin Shaklee. Maklumlah, vitamin yang di makan akan menjadi darah daging. Akan menjadi penghuni di dalam tubuh badan kita. Harus berhati-hati di sini. Then bila dah berpuas hati baru saya join Shaklee.

Tahap kesedaran saya tentang pentingnya kesihatan semakin membuak-buak. Mungkin sebab usia yang semakin meningkat, harus mengamalkan gaya hidup sihat untuk mengekalkan kesihatan dalaman dan luaran. Dan saya juga secara rasminya telah pun subscribe personal medical insurance. Just in case if anything happen, tidaklah menyukarkan parent saya.

So sesiapa yang ingin join saya untuk mengamalkan gaya pemakanan yang sihat bolehlah ke blog kesihatan saya. Blog berkisarkan sihat bersama shaklee. ;-)  


Saya akan kongsikan seberapa banyak info yang saya tahu untuk menjaga dan memelihara kesihatan. Insyaallah. Moga perkongsian ini bermanfaat untuk anda dan saya! 

p/s: Seorang kawan saya di timpa musibah sehingga mendorong saya untuk melakukan sesuatu sebelum terjadinya sesuatu. 


with luv,

No comments:

Post a Comment