Thursday, February 21, 2013

Kelas Beg bersama Zila Kasim



Kelas menjahit beg bersama Zila Kasim
Dah lama plan nak attend this class since last year lagi. Tapi masa seolah² tak mengizinkannya. Penangguhan demi penangguhan terpaksa di lakukan. But finally dapat juga menyertai kelas ini this year setelah hampir setahun menangguhkannya.

Kali ni kak Zila buat kat Ampang so dekatlah sikit. Actually Kak Zila ajak gi JB this week tapi aku adalah malas. Haha. Teringin jugak nak join sebenarnya tapi macam penat. This weekend nak stay kat umah jer menyiapkan course manik yang harus di disiapkan within a month tu. Belajar secara homebased ni haruslah bijak menyusun masa.

Di akhir-akhir kelas. Aku sambung buat beg Wave. So sedikit tertekan di sini sebab orang lain dah dok kemas-kemas barang nak balik. Tapi puas sebab akhirnya tahu juga macam mana nak jahit zip untuk Beg Wave tu.

 Beg Hexagon.
Inilah projek utama hari ini. Cantik fabrik ni. Ai loike!
Nampak cam senang jer jahit beg ni tapi rupanya ada jugak tricky part.. 
Nasib baik berguru. Tidaklah sesat jalan. huhu.

Student yang beli mesin NV 950 dengan Kak Zila dapat free class menggunakan mesen. So diorang berjaya menyiapkan tote beg yang bersulam menggunakan mesin sulam mereka.


Antara geng menjahit hari ini. Yang pegang beg Wave ni ialah bekas staff nurse yang baru berhenti kerja tahun lepas dan fokus dalam bidang jahitan. Mempunyai 7 jenis mesin jahit. Oh, impress daku di sini. Aku ada 2 mesin je pon dah cukup bangga. Muhahaha.. dan pendapatan beliau mencecah ribuan ringgit sebulan sama seperti berkerja dahulu tetapi masa beliau banyak di habiskan di rumah. Tak payah dah sibuk² meredah jam untuk ke tempat kerja. Di samping menguruskan rumahtangga dan anak-anak, beliau mampu menjana pendapatan yang agak lumayan. Bilakah masanya aku nak ada kekuatan cam ni? haha.....

Kak Zila pon jenis guru yang tak lokek memberi ilmu. Love u la sis. 

2 hari yang sangat bermakna. 
Mengenali insan-insan dan teman-teman baru yang berkongsi hobi yang sama dan membina jaringan yang baru.
*happy*lompatbintangdoplokali*


Nota kaki: Mood menjahit membara-bara kembali.




with luv,

2 comments: