Tuesday, February 12, 2013

Bercinta dengan orang lain, bertunang dengan orang lain...


So sad! Penantian yang sekian lama... Akhirnya... 
Fizz Fairuz bertunang dengan orang lain...



Kesian Almy Nadia. Apalagi yang boleh di katakan. Tak pe la Almy, life must goes on..Jika kamu insan teraniaya, pasti ada bahagiannya untuk insan yang menganiaya itu.

Sesungguhnya, perancangan Allah itu adalah yang terbaik. Jodoh dan pertemuan sudahpun tertulis. Bersederhanalah dalam bercinta, lesson learnt kan..

Wahai lelaki, kan mudah kalau dari awal katakan TIDAK. Kenapa di biarkan perempuan hanyut dengan perasaan yang akhirnya kamu singkirkannya? Kan mudah kalau berterus terang sahaja yang kamu TIDAK akan meneruskan ke peringkat selanjutnya saat kamu tahu wanita itu mendambakanmu? Kenapa susah sangat nak berterus terang dan beri ayat penyata? Untuk menjaga hati? Takut wanita itu TERLUKA? Bukankah tindakan ini akan buat wanita LEBIH TERLUKA?

Kepada Almy Nadia, bersabarlah. Kesedihan dan kelukaan hari ini pasti ada manisnya di kemudian hari.

Kepada Fizz Fairuz, ingatlah.. Esok adalah cerminan kita hari ini. Jika baik yang kamu beri, maka baiklah yang akan kamu terima kemudian hari. Kalaupun bukan kamu yang merasai mungkin anak-anak kamu nanti atau mungkin insan-insan yang kamu sayangi. 







with luv,

2 comments:

  1. MMG TERLUKA BILA DIRI DIPERMAINKAN

    ReplyDelete
  2. mmg terluka kalo diri di permainkan. namun percayalah akn ada bahagia nye di besok hari. anggaplah sbg ujian hidup..jgn terlalu bersedih hy kerana seorg lelaki.

    ReplyDelete