Wednesday, June 2, 2010

kesedihan ini ...


Salam,

Oh ai sangat sedih hari ini. Ada 2 perkara yang menyebabkan kesedihan itu...

Pertama :
Damiaku yang tersayang warded di HKL skang ini. Dr masih lagi memberikan rawatan. Start dari awal pagi smalam Damia tak sehat. Mummy kata Damia muntah pukul 4 pagi. Bila mummy nak bersihkan muntah Damia, mummy perasan telinga Damia lebam yang sangat ketara. Mummy terus kejut papa Damia dan bawa Damia ke klinik. Pukul 8 pagi skali lagi Damia muntah. Damia tak nak minum susu dan badan Damia sangat lesu. Kesian Damia.

Pagi smalam sekali lagi mummy ngan papa bawak Damia ke klinik lain untuk buat pemeriksaan. Sebab, Damia tak pernah cam ni. Minum susu langsung tak nak. Kalau minum mesti muntah. Badan lesu tapi tak panas. Dr kata Damia ok. Suhu badan pon ok. Check telinga Damia pon ok. Tak de serangga yang masuk di telinga. Tapi kenapa Damia masih lesu? Tak de tindakbalas bila di agah. Hanya ekor mata kelesuan yang memandang. Kesian Damia.

Pagi tadi sekali lagi Damia muntah jam 2 pagi. Pukul 8 pagi muntah sekali lagi. Mummy ngan papa terus decide bawa Damia ke HKL. Jumpa pakar. Bimbang pergi klinik Dr kata ok. So hari ni Damia warded di HKL. Dr check suhu Damia ok. Skang Dr nak buat analisis muntah Damia. Kenapa boleh muntah. Punca muntah dan kekerapan muntah. Kesian Damia.

Kedua :
Misi kemanusiaan ke Gaza di serang oleh ISRAEL yang membuatkan air mata ai berlinang. Syukur pagi tadi mendapat berita yang rakyat Malaysia yang berada di Mavi Marmara selamat tetapi di tahan oleh Yahudi. Semoga mereka tabah menghadapi situsi genting ini.

Salah seorang rakyat Malaysia yang di tahan itu adalah bekas pensyarah UIAM. Di mana tempat ai mencari rezeki. untuk cerita lanjut mengenai beliau dan perjuangan beliau dalam memperjuangkan misi kemanusiaan boleh rujuk sini.


Oh Tuhan,
Kau lindungilah Damiaku yang tersayang dan Kau lindungilah jua umat² Islam yang di tahan oleh Yahudi Laknatullah. Dan Kau permudahkahlah urusan wisma Putra untuk menyelamatkan rakyat Malaysia yang di tahan. Janganlah Kau uji kami dengan sesuatu yang tidak sanggup kami bebani....

Kau berikanlah kekuatan kepada Damiaku sayang untuk memikul beban penyakit ini dan Kau berikanlah kekuatan kepada umat Islam yang menjadi mangsa kekejaman Yahudi..

Kau limpahkanlah kesabaran kepada Damiaku sayang untuk menhadapi ujian penyakitmu ini dan Kau limpahkanlah kesabaran kepada umat Islam yang menjadi mangsa ISRAEL... amin .. amin ya rabbala'lamin.



with luv,

No comments:

Post a Comment