Saturday, January 30, 2010

My new skincare .....Dermedex


Ok ini adalah jenama terbaru skincare yang ai gunakan. AKhirnya ai berjumpa yang pakar untuk menyelesaikan masalah kulit kusam ai nih. So ai dah buat facial dan membuang segala bentuk kekotoran di muka ai nih terutamanya 'oil seeds'. Terlalu banyak oil seed di muka ai yer tapi kali nih i just buang yang agak ketara shj memandangkan kosnya yang boleh tahan tinggi tuh.. ahak..

For time being ai dah guna hampir seminggu dan kesannya sangat2 ketara. Berbaloi dengan nilai yang ai laburkan. Haruslah kan.... Apa yang ai nampak, pores semakin mengecil, kulit semakin halus dan licin. My friend cakap kulit ai dah tak kusam n nampak glowing gitu. Cuma, untuk continue selepas ini ai mungkin terpaksa memikirkannya berpuluh kali memandangkan kos yang sangat tinggi.. huhu... Skang juga ai sedang mencari info2 berkenaan dengan product dermedex ini adakah benar2 semulajadi atau mungkin ada campuran steroids.

Ai juga agak berminat nak mencuba product dari Dr Murad dan Bio Pearl. I'm still looking n searching the best product for me. Bukan dermedex tidak bagus tapi harganya yang sangat2 expensive.

Apa itu oil seeds?
Oil seeds adalah kelihatan seperti kutil atau jerawat yang telah tersejat di dalam kulit. Tidak ada mata seperti jerawat biasa. Oil seeds tak boleh di picit kerana ia akan membuatkan ianya semakin ketara kelihatan. Kebiasaannya oil seeds akan berada di bawah mata atau sekitar mata. Tapi for me, oil seeds ada di merata2... huhu... Oil seeds terjadi apabila lapisan kulit di bahagian dalam epidermis bersifat oily manakala bahagian luar kulit adalah kering. Faktor pemakanan juga menyumbang kepada pembentukan oil seeds... so ai kene kurangkan pengambilan makanan berminyak nampaknya....


with luv,

2 comments:

  1. hai nak tnya...kat mana jual dermedex ni ye???u ada jual ke?

    ReplyDelete
  2. hai...i nk tny pasal dermedex u masih mengunakan nya?...so macam mana ur skin dah ok? kalau kita stop ia kan back to normal ke...i takut nt acne naik balik laa....nt boleh tak u reply kt ila_dilla82@yahoo.com

    thanks

    ReplyDelete