Sunday, August 9, 2009

kesibukan yang melanda...


Aduhai masa... seringkali hati berkata-kata, kalaulah aku punya musa lebih dari 24 jam sehari... alangkah gembiranya.. boleh melakukan banyak perkara... Seperti biasa, ungkapan sebegini memang akan terlahir di bibir org-org seperti me yg sedang dilandakan kesibukan. Terasa seolah-olah 24 jam sehari yang Tuhan berikan tidak pernah mencukupi.

Bermula dari 2 minggu yang lepas, jadual sangat penuh. Memang memerlukan skill untuk pengurusan masa yang betul. Ahak. Dengan kerja yang mempunyai deadline, dengan stok tudung yang baru masuk, dengan tempahan coklat yang semakin banyak dan juga tempahan manik yang masih pending dan dengan preparation utk booth yg akan di buka untuk memasarkan tudung2 dan coklatku. Aduhai... semuanya memerlukan pengurusan masa yang sangat terperinci.. Sungguh aku sangat sibuk. Tetapi, yang utama perlu di utamakan. Kerja hakiki ku harus di beri keutamaan. Mujur ada Dorisya as my biz partner untuk tudung2 ku yang boleh membantu malah sangat membantu dan juga my sis untuk membantu menyiapkan tempahan2 coklat.

Hari ini, perjalanan masa semakin terurus kerana deadline kerjaku telahpun sempurna hari khamis yang lepas. Hanya ada satu sistem yang tinggal di mana deadline hari khamis depan. 2 event yang melibatkan kami sebagai peniaga gerai juga telah berakhir. Oh sungguh lega di buatnya. Tempahan kurma coklat 20 box juga telah selamat di hantar. Hanya tempahan manik yang masih belum bermula. Akan ku mulakan malam ini juga. Terpaksa menggunakan seluruh masa terluang dengan kerja-kerja yang telah menanti.

Bukan bermakna kerja semakin kurang cuma mungkin pengurusan masa lebih sempurna. Untuk pengetahuan mereka yang ingin menyertai kelas manikku, inyaallah next class akan di adakan pada 15 Aug ini. Untuk sebarang pertanyaan boleh layari di sini.

Setakat ini dulu update n3 kali ni. Nanti me akan update lagi. Ikut hati, banyak cerita yang ingin di kongsi tapi kekangan masa sentiasa membatasi.

Salam...

No comments:

Post a Comment