Friday, April 18, 2014

Palitan Dosa




Detik yang berlalu itu
Datang lagi membawa palitan gelita
Hati dangkal membenarkan
Makhluk allah yang satu itu bersorakan
Betapa tahu yang tidak di peduli
Pabila akal berkata
Iman meratap hiba
Hati bergembira
Nafsu menjadi raja
Maka pincanglah iman

Detik itu datang lagi
Tanpa ada resah di hati

Namun...
Pabila akal menjadi tuan
Hati mula gelisah
Perasaan tidak keruan

Allah
Aku hambamu yang lemah
Mencari-cari kedamaian hati
Setelah detik itu berlalu pergi

Allah
Aku sujud padamu membawa duka nestapa
Aku yang terlalu berdosa
Apakah ada ruang untukku Ya Tuhanku
Apakah masih ada belas kasihan dariMu?
Ampunkanlah dosa-dosaku
Ringankanlah timbangan dosaku
Moga ada sedikit belas ehsan dariMu Ya Rabb...

Detik yang berlalu itu
Datang lagi membawa palitan gelita
Hati dangkal membenarkan
Makhluk allah yang satu itu bersorakan
Betapa tahu yang tidak di peduli
Pabila akal berkata
Iman meratap hiba
Hati bergembira
Nafsu menjadi raja
Maka pincanglah iman

Detik itu datang lagi
Tanpa ada resah di hati

Namun...
Pabila akal menjadi tuan
Hati mula gelisah
Perasaan tidak keruan

Allah
Aku hambamu yang lemah
Mencari-cari kedamaian hati
Setelah detik itu berlalu pergi

Allah
Aku sujud padamu membawa duka nestapa
Aku yang terlalu berdosa
Apakah ada ruang untukku Ya Tuhanku
Apakah masih ada belas kasihan dariMu?
Ampunkanlah dosa-dosaku
Ringankanlah timbangan dosaku
Moga ada sedikit belas ehsan dariMu Ya Rabb...

by,
msraiza


with luv,

No comments:

Post a Comment