Tuesday, April 23, 2013

Angan-angan lagi.....




Brother 2340D
RM 1699

Ini memang kerja giler. Yess... Aku memang giler! Hahaha... Gilerkan mesin jahit. Tak sampai sebulan aku memiliki mesin jahit tepi 3034D, dah mula pasang angan-angan nak beli mesin cover stitch 2340D pulak dah. Alahai cik Eza. Punyalah seronok ada mesin jahit tepi  ni tu yang dok pasang angan-angan kalaulah dapat beli mesin cover stitch pulak mesti lagi seronokkan. Nafsu oh nafsu. Sabar ye. Akan ku ushakan ke arah ini. ;-). Sabar yer wahai Cik Eza. Nanti kita beli. 

Apa yang best sangat mesin ni sebenarnya yer sampai dok mimpi-mimpi nih? Yang pastinya mesin ini tidak sama dengan mesin jahit tepi 3034D yang aku dah beli tu. Haruslah beli mesin yang berlainan spec dan fungsinya kan. 

Contoh-contoh jahitan yang boleh di buat dengan menggunakan mesin 2340D ni.





Sebenarnya mesin ini lebih kepada jahit tudung atau pun hujung baju terutamanya yang menggunakan fabric lycra. Fabric lycra ni agak susah untuk di jahit sebab materialnya yang agak bergetah dan meregang.

Bukanlah keperluan yang terlalu mendesak untuk memiliki mesin ini sebab aku dah ada mesin 3034D. Cumanya kalau dapat memilikinya, agak complete koleksi mesin jahit yang aku miliki. Walaubagaimanapun, aku akan tetap berusaha untuk dapatkannya...... Dasar anak kedua yang degil! hahhaha... 

Hari tu dah cancel percutian ke USS Singapore semata-mata nak beli mesin jahit tepi , kali ni nak gadai apa pulak yer? *thinking*



Nota kaki : Sekarang sibuk menjahit jubah dan baju kurung lycra.






with luv,

No comments:

Post a Comment