Sunday, October 16, 2011

Pencarian pon bermula ...

Salam,


Mulakan pencarian rumah dengan Bandar Akademia. Saya tau mengenai Bandar Akademia nih from my sis. First word yang terkeluar dari mulut saya semasa my sis inform pasal rumah nih ialah, "Jauhnyaaa.... tempat jin bertendang ok ...." . Tapi setelah berfikir², apa salahnya cari rumah yang selesa untuk my parent kan. Komuniti yang ada sekarang dah tak sesuai untuk my parent so saya berkira² untuk memindahkan mereka ke tempat baru yang lebih baik. Yang jauh dari hiruk pikuk kota. Dengan badget yang ada, saya boleh memiliki banglo berserta tanah di sini. Ini adalah plan B sebenarnya. Plan A tetap ingin mencari rumah sekitar KL within the budget tapi kalu tidak ada, makanya kenalah proceed dengan plan B.


Bandar Akademia terletak di Lenggeng, Negeri Sembilan.
Berdekatan dengan Semenyih dan Bukit Broga.
Yang paling penting dekat juga dengan Tasik Kesuma, My sis house.




 Club house.

Jalan Masuk.

Ini belum final decision. Tapi termasuk dalam list yang akan saya kunjungi sebelum sebarang keputusan di ambil. First impression saya suka bentuk rumahnya dan suasananya. Tapi jauh dari KL. Yes, kalau rumah di KL mana dapat dengan harga yang ditawarkan di Bandar Akademia.






with luv,

No comments:

Post a Comment