Wednesday, April 14, 2010

Mia ku sayang....

Salam,

Sekian lama tak update blog nih. Bz ker? Takde maknanya. Look like jek. ahak.. Anyway... i'm happy n sangat happy atas kelahiran sulung my baby anak buah ku… merangkap cucu pertama dan ahli pertama untuk generasi kedua Pakcik Misbah. Ahak. Sangat teruja yer. Lalalala…

Lahir di subuh hari 5 March 2010 dengan berat 3.01 kg. Alhamdulillah, semuanya selamat. Moga Mia membesar dengan bulat sehat. Hehe..

Minggu pertama : Mia tak banyak ragam. Tdo, tdo n tdo. Yang bagusnya tentang Mia, dia boleh tahan dengan cuaca skang yang panas melampau. Steady jer kena bedung walaupon berpeluh² tdo tetap tdo. Mia pandai bawa diri. Kalau mummy tdo, Mia tengok jer mummy tdo kan.. Mia tak nangis kan? Malam² Mak Ngah ngan Tok Mak tdo dengan Mia.

Minggu kedua : Mia masih sedang cuba menyesuaikan diri di alam baru. Waktu tdo dan jaga yang masih belum konsisten. Masa jaga semakin lama. Sempat nak main ngan Mak Ngah... winduu Mia... Setiap pagi sblom g keje mesti Mak Ngah jenguk Mia dulu. Kaco Mia tdo.. hehe

Minggu ketiga : Mia dah mula demand. Tdo hanya di dada atau dalam pelukan. (ni gara² Papa Mia yang ajarkan..?)

Minggu ke empat : Mia dah pandai senyum. Walaupun senyum Mia mahal, tapi Mak Ngah dah pernah nampak Mia senyum. So cute.... Dah hilang title 'anak jepun' sebab mata Mia dah membesar dengan jayanya.. hehe

Minggu ke lima : Mia dah mula tdo meniarap. Mia lagi suka meniarap dari baring telentang. Mia dah semakin demand. Penat tau nak dukung Mia sebab berat Mia dah semakin bertambah. Mia dah mula hisap puting sebab Mia selalu mua/muntah susu. Mia dengar cakap. Kalau Tok Mak cakap, mummy xde, kompem Mia behave. Terus diam dari nangis sebab Mia pandai bawak diri. Tapi kalau dengan mummy, Mia dah semakin manja....

Minggu ke enam : Hari ni genap Mia 41 hari. Hari ni jugak Mia ada check-up. Berapalah berat Mia skang yer. Dah mencecah 4kg ke belum yer? skang Mia dah pandai bersembang. Mia dah pandai menjawab kalau Tok Mak borak dengan Mia. gerammmm sama Mia. Hari² Mak Ngah mesti dtg jenguk Mia.... sbb Mia semakin chomel.... ;-)

…… Mairanur Damia Mahathir…..buah hatiku ..


di usia 3 hari


Mia yang belum mengerti… erti sebuah kehidupan…


Mia di hari ke 7… Dah pandai senyum …

Mairanur Damia nama di beri
buat gerangan sentiasa di hati
hadirmu membawa seribu erti
dalam kehidupan duniawi

Mairanur Damia
Moga kau bisa menyinari
hari² yang bakal di lalui
Untuk sebuah perjalanan tanpa henti....

~ buat Mia yang di rahmati .. ~





with luv,

Saturday, March 6, 2010

Sahabat jadi cinta..

..... Untuk Cik D .......



Artis : Zigaz Band
Judul : Sahabat Jadi Cinta
Ku hantarkan bak di pelataran
Hati yang temaran
Matamu juga mata mataku
Ada hasrat yang mungkin terlarang


[1]
Satu kata yang sulit terucap
Hingga batinku tersiksa
Tuhan tolong aku jelaskanlah
Perasaanku berubah jadi cinta

[2]
Tak bisa hatiku merafikan cinta
Karena cinta tersirat bukan tersurat
Meski bibirku terus berkata tidak
Mataku terus pancarkan sinarnya

Ku dapati diri makin tersesat
Saat kita bersama
Desah nafas yang tak bisa teruskan
persahabatan jadi cinta

Back to [1][2]

[3]
Apa yang kita kini tengah rasakan
Mengapakah kita coba persatukan
Mungkin cobaan untuk persahabatan
Atau mungkin sebuah takdir Tuhan